I Need Nothing, le clip aux 1000 pochettes d’albums !

Repositories of stories and its enriching emotions, the covers, that accomodate the existing panoply of musical genres, are the motto for this exibition. The focus is made on album covers that often conquer our memory even when music slightly reached our ears. Major graphic disasters or deified, unduly ignored or zeitgeists, covers provide listening with a touch and an image, with the act of collection and share. From cover to cover, going thru all the stories (and histories), we wrote a new one to the sound of a song that repeats: I need nothing, I’ve everything I need.

I Need Nothing – a nearly useless odyssey from Cãoceito on Vimeo.

‘I need nothing’ is an original concept from Cãoceito + Burdman, shot by Moopie. Its premier happens as a tangential project of EXD’11.

‘Useless’ – the motto of biennial’s current edition – was the kick-off, and the thought on how album covers (vinyls, in this case) enable people to ‘listen with the eyes’ the main goal of the project. At a time where digital audio files dominate but where traditional mediums still seduce fans, the album covers, being useless for some, stay relevant for others.

In this odyssey we benefited from the help of a set of people which, directly or not, live by the rhythm of the music they buy, download, share or create. The Parenthetical Girls lent music (Doughnut) to the video; Moopie shot the video; Matéria Prima yielded the venue in Lisbon; designers/illustrators/artists – Ariana Couvinha, Carla Almeida, Daniel Marques, Diogo Carvalho, Júlio Dolbeth, Hugo Oliveira, Manuel F. Sousa, Mariana Fernandes, Miguel Feraso Cabral, Miguel Vale, Nuno Aguiar, Paulo Lourenço, Paulo Serra, Pedro Naves, Rodrigo Burdman, Rui Vitorino Santos e Samir Mesquita – provided the bulk of over 200 covers, which populate the video and embody the central element of the project, and yet all others who enriched the discussion with surprising texts.

Cãoceito – artwork and packging for musical projects

Commentaires

Derniers Articles

 

Il crée une sculpture recouverte d’un filet taillé dans le marbre et donne vie à un chef d’oeuvre

France : des trains OUIGO aux couleurs de Dragon Ball

Santa Clarita Diet : la saison 3 arrive en mars sur Netflix

Margot Robbie ne sera pas dans le prochain Suicide Squad

Ridley Scott signe une pub inspirée par Mœbius

Game of Thrones: Emilia Clarke lance un concours pour l’accompagner à l’avant-première

Dune : Jason Momoa et Josh Brolin rejoignent le film de Denis Villeneuve

Too Good to go: l’application des invendus à petits prix pour lutter contre le gaspillage alimentaire

Un UBER équipé d’une console Nintendo

Deux séries sur « Alien » en préparation

Paris : IKEA installe des bains nordiques sur les bords de Seine

Sa transformation en Johnny Depp est incroyable

Star Wars : Rian Johnson confirme qu’il travaille sur la prochaine trilogie

Nintendo dévoile un remake de « The Legend of Zelda: Link’s Awakening »

Les meilleures adresses healthy de Paris

La réédition d’un jogging de 1985 fait exploser le site de Décathlon

La Reine des Neiges 2 dévoile son premier trailer

Baggelstein répond avec humour au tag antisémite sur sa vitrine

Dans l’Utah, les images de ce patineur vont vous faire rêver

Des sneakers Game Boy signées Jordan et Russell Westbrook

Le clip « Take on Me » recréé avec Finn Wolfhard de Stranger Thing

Tolkien : le biopic avec Nicholas Hoult dévoile son trailer

De gigantesques immeubles multicolores à Hong-Kong

Lancement d’une ligne de vêtements Rick et Morty