I Need Nothing, le clip aux 1000 pochettes d’albums !

Repositories of stories and its enriching emotions, the covers, that accomodate the existing panoply of musical genres, are the motto for this exibition. The focus is made on album covers that often conquer our memory even when music slightly reached our ears. Major graphic disasters or deified, unduly ignored or zeitgeists, covers provide listening with a touch and an image, with the act of collection and share. From cover to cover, going thru all the stories (and histories), we wrote a new one to the sound of a song that repeats: I need nothing, I’ve everything I need.

I Need Nothing – a nearly useless odyssey from Cãoceito on Vimeo.

‘I need nothing’ is an original concept from Cãoceito + Burdman, shot by Moopie. Its premier happens as a tangential project of EXD’11.

‘Useless’ – the motto of biennial’s current edition – was the kick-off, and the thought on how album covers (vinyls, in this case) enable people to ‘listen with the eyes’ the main goal of the project. At a time where digital audio files dominate but where traditional mediums still seduce fans, the album covers, being useless for some, stay relevant for others.

In this odyssey we benefited from the help of a set of people which, directly or not, live by the rhythm of the music they buy, download, share or create. The Parenthetical Girls lent music (Doughnut) to the video; Moopie shot the video; Matéria Prima yielded the venue in Lisbon; designers/illustrators/artists – Ariana Couvinha, Carla Almeida, Daniel Marques, Diogo Carvalho, Júlio Dolbeth, Hugo Oliveira, Manuel F. Sousa, Mariana Fernandes, Miguel Feraso Cabral, Miguel Vale, Nuno Aguiar, Paulo Lourenço, Paulo Serra, Pedro Naves, Rodrigo Burdman, Rui Vitorino Santos e Samir Mesquita – provided the bulk of over 200 covers, which populate the video and embody the central element of the project, and yet all others who enriched the discussion with surprising texts.

Cãoceito – artwork and packging for musical projects

Commentaires

Derniers Articles

 

Tesla dévoile son Cyberquad pour enfants

États-Unis : une exposition immersive sur Frida Kahlo

Allemagne : Burger King taquine McDonald’s pour son 50ème anniversaire

Pour Noël, l’Utah vous propose de dormir dans la grotte du Grinch

Irlande : un « Game of Thrones Studio Tour » va ouvrir en février 2022

Moselle : des collégiennes réussissent à obtenir de la raclette à la cantine

Microsoft lance son pull moche de Noël dédié au « Démineur »

Koh-Lanta : un documentaire spécial pour fêter les 20 ans de l’émission

La maison de « Maman, j’ai raté l’avion ! » est disponible sur Airbnb

Lettre à moi-même : le film de Santé Publique France pour la journée mondiale de lutte contre le sida

Le tournage du film « Batgirl » a commencé 

Des squares Pokémon vont ouvrir au Japon

Star Wars: Columbia lance une collection Boba Fett

La Casa de Papel : Netflix annonce un spin-off sur Berlin

Batman : un Escape Game de 3000 mètres carrés débarque à Paris

Bordeaux : un sapin de Noël en verre et acier à la place d’un « arbre mort »

Rocky : Dolph Lundgren reparle d’un spin-off sur Ivan Drago

JouéClub lance un catalogue de jouets pour adultes  

Le pronom non-binaire « iel » va débarquer dans les Sims 4

« Spider-Man : No Way Home », des NFT offerts à ceux qui réservent leurs places en avance

Pour Noël, il fabrique une réplique grandeur nature du bloc de carbonite à l’effigie de son ami

Virgil Abloh, le directeur artistique de Louis Vuitton s’est éteint à 41 ans

Jason et Ivan Reitman réalisent la pub de Noël d’Apple

Un nouveau jeu PopCorn Garage sur League of Legends