I Need Nothing, le clip aux 1000 pochettes d’albums !

Repositories of stories and its enriching emotions, the covers, that accomodate the existing panoply of musical genres, are the motto for this exibition. The focus is made on album covers that often conquer our memory even when music slightly reached our ears. Major graphic disasters or deified, unduly ignored or zeitgeists, covers provide listening with a touch and an image, with the act of collection and share. From cover to cover, going thru all the stories (and histories), we wrote a new one to the sound of a song that repeats: I need nothing, I’ve everything I need.

I Need Nothing – a nearly useless odyssey from Cãoceito on Vimeo.

‘I need nothing’ is an original concept from Cãoceito + Burdman, shot by Moopie. Its premier happens as a tangential project of EXD’11.

‘Useless’ – the motto of biennial’s current edition – was the kick-off, and the thought on how album covers (vinyls, in this case) enable people to ‘listen with the eyes’ the main goal of the project. At a time where digital audio files dominate but where traditional mediums still seduce fans, the album covers, being useless for some, stay relevant for others.

In this odyssey we benefited from the help of a set of people which, directly or not, live by the rhythm of the music they buy, download, share or create. The Parenthetical Girls lent music (Doughnut) to the video; Moopie shot the video; Matéria Prima yielded the venue in Lisbon; designers/illustrators/artists – Ariana Couvinha, Carla Almeida, Daniel Marques, Diogo Carvalho, Júlio Dolbeth, Hugo Oliveira, Manuel F. Sousa, Mariana Fernandes, Miguel Feraso Cabral, Miguel Vale, Nuno Aguiar, Paulo Lourenço, Paulo Serra, Pedro Naves, Rodrigo Burdman, Rui Vitorino Santos e Samir Mesquita – provided the bulk of over 200 covers, which populate the video and embody the central element of the project, and yet all others who enriched the discussion with surprising texts.

Cãoceito – artwork and packging for musical projects

Commentaires

Derniers Articles

 

Cet artiste explore l’Histoire grâce à des miniatures en journaux d’époque

Macron transformé en Kylo Ren dans la nouvelle campagne Greenpeace

Pringles va créer une saveur en hommage à Rick and Morty

La plus grande oeuvre d’INVADER installée à Paris

Walmart va tester la livraison autonome à Houston

Woodkid fera son come-back en 2020

Uniqlo lance une collection Star Wars

On connait la date de sortie de Matrix 4 !

Toy Rescue: cette start-up vous permet de réparer vos jouets cassés

Vous pouvez passer la nuit dans des Igloos en verre en regardant les aurores boréales

Louis Vuitton dévoile sa collection League of Legends

Ce cycliste pédale 9 heures pour créer un renne avec son GPS

Les jeux vidéo les plus attendus en 2020

Vous pouvez acheter une réplique de votre maison en LEGO

Banksy alerte sur la situation des sans-abri

Découvrez le making of de la pub d’E.T., approuvée par Steven Spielberg

« S.O.S Fantômes : l’Héritage » dévoile sa bande-annonce

Un nouveau BioShock officiellement annoncé

Une grand-mère de 93 ans et son petit-fils s’essayent aux déguisements les plus loufoques !

Le réalisateur de John Wick tourne un court-métrage avec un iPhone 11 !

WWF détourne des classiques de la peinture pour alerter sur l’urgence climatique

Wonder Woman 1984 dévoile sa bande-annonce !

Une banane à 120 000 $ mangée au nom de l’art : la toile s’enflamme

Marseille : Le premier LEGO Store vient d’ouvrir !